2014 Posets dag 03

11/8/2014: Refugio de Viadós - Refugio de Estós

Om 07.00 uur zitten we aan het ontbijt.  Voor een hut, is er een uitgebreide keuze.

Om 8.30 uur vertrekken we naar Ref. Estós.  Op een bordje staat 4,5u aangegeven.  We wandelen door een mooie vallei, langzaam omhoog.  Op een gegeven moment, is er een splitsing naar Frankrijk.  We pauzeren langs het riviertje.  Op het pad vanwaar we komen zien we plots een rugzak naar beneden rollen.  Een beetje later gaat de "pater familias" de rugzak halen.  Gelukkig geraakt hij vrij vlot naar beneden en terug naar boven.

2014 Posets 3

Vanaf hier krijgen we een steile klim naar Colla d'Estós (2572m).  Daarna volgt een afdaling, eerst steil en dan wat op en af tot aan de hut. (1895m).  Om 13.00 zijn we inderdaad aan de hut, met ondertussen pauzes om te eten en te drinken.

Aan de hut zitten veel vliegen.  We eten wat, lezen, kaarten bestuderen, ...

In de namiddag komt ook de familie van de rugzak aan.  Er is ook een Engelsman die de route dwars door de Pyreneeën volgt.  Dat zijn blijkbaar 45 stapdagen.  Hij doet er dit jaar maar een deel van.  Herinneringen worden uitgewisseld over vorige tochten in de Pyreneeën, waar ik niet bij was.  We horen ook Vlaams praten.  Een vader met 2 zonen van ongeveer 14 jaar doet ook een stukje van onze tocht.  Ze gaan morgen ook naar Angel Orús.

Ook vandaag kunnen we douchen.  Het is een primitieve opstelling in een hokje dat tegen de hut is gebouwd.  Het sanitiar gebouw staat ook los van de hut.

Om 19.30 is het tijd om te gaan eten.  We worden weer een tafel toegewezen.  Nu moet iedereen, om beurt, alles komen afhalen aan de keuken.  Na het eten moet de tafel proper gemaakt worden.

Om 21.30 gaan we slapen.  Het moet stil zijn in de hut.  Vandaag delen we de slaapzaal met meer volk.

Het weer: geen regen, bewolkt, mooie bewegingen van de wolken, af en toe zon, een mooie zonsondergang