2010 Val Codera dag 03

Dag 3: 16/08/10: Valle di Mello

Om 08.00 uur staan we op, om 8.30 uur eten we ons ontbijt. Er is keuze voldoende.

Om 10.00 uur vertrekken we met de busjes voor onze eerste wandeldag in Valle di Mello. We nemen een goed gevuld lunchpakket mee uit het "Centro".

We rijden tot Cà de Rogni. Onderweg stoppen we in San Martino om parkeerticketten te kopen.
Het weer is behoorlijk, voorlopig geen regen.

Twee jongeren hebben diaree. Regelmatig zitten ze langs de kant. Ze wandelen desondanks goed mee. Met medicatie proberen we de toestand onder controle te krijgen en niet te laten uitbreiden.

Het is een mooie vallei, niet te steil. Ideaal om in het wandelritme te komen. We volgen een pad langs een rivier. Het heeft hier de laatste dagen precies hard geregend. De rivier is redelijk ruw. Regelmatig moeten we kleine zijriviertjes oversteken.

Rond 12.30 uur eten we onze picknick. Lekkere broodjes, een stuk fruit en nog een dessertje.

Ondertussen begint het stilletjes te regenen. We wandelen verder stroomopwaarts. We komen langs nog wat huizen, daarna begint de weg harder te klimmen. Deze zieken krijgen het moeilijk. We splitsen de groep. Danny, Wim R., Benny en Stefan wandelen met de fitte kinderen verder. Ludo, Wim C. Marc en Patrick keren terug. We doen het rustig aan en stoppen bij de eerste hut om wat te energie bij te tanken.

We rijden met 1 busje terug naar ons verblijf. De kindere douchen en rusten uit. De andere groep is nog een uurtje verder gewandeld en dan teruggekeerd. Ze stoppen op de terugweg bij een hutje waar we in 2005 ook nog iets gedronken hebben.

Om 19.30 uur zitten we aan tafel voor het avondeten: rijst, kip met gebakken aardappelschijfjes.

's Avonds overleggen we nog over de tocht van morgen. Iris, de huttenwacht van het "Centro", stelt voor om tot Preda Rossa te rijden, voorbij Rif. Scotti en dan verder te wandelen naar Rif. Ponti.