2008 Argentera dag 03

afstand:7000m
hoogtemeters: +832m; -946m
tijd:5h40

Om 6.30 uur ben ik wakker, iedereen begon op te staan.
Om 8.00 uur beginnen we aan de tocht.  Het pad loopt vrij steil naar boven naar de Passo dei Detriti. Naar het einde van de klim wordt het nog wat steiler. Om 10.00 uur staan we boven op de pas, na 657m klimwerk. Mooi uitzicht, je kan ook de Middellandse zee zien.

2008 03
De afdaling naar Bivacco Baus gaat over stenen, veel stenen; grote en kleine. Voorzichtig zijn! Opeens zien we Danny terug rechtkrabbelen.
Bij Bivacco Baus genieten we nog van het zonnetje, het mooie uitzicht en het gezelschap van wat gemsen.

We dalen verder af naar Rif. Morelli Buzzi.  De ganse afdaling verloopt over stenen, vermoeiend voor de voeten.
Rond 15.00 uur komen we aan in de hut.

We wassen ons met ijskoud water.  Er zijn zelfs ijsberen bij die een ijskoude douche kunnen verdragen.
Rond 19.00 uur mogen we aan tafel.  De kok die ook huttenwacht is, heeft zijn best gedaan! Een uitgebreid voorgerecht met gerechten die we nog niet gezien en gegeten hebben.  Lekker! Zeker 3 gangen, dan nog spaghetti achteraf.

Vandaag is de hut niet zo druk. Een koppel Duitsers, Fransen en Italianen zitten met ons aan tafel. Toffe mensen.
We slapen samen op zolder in twee grote beddenbakken.